zondag 24 oktober 2010

Sweet Memories

Geinspireerd door een blogbericht van Ingrid over leren breien moest ik ineens aan mijn school breiwerk van vroeger denken . Ik zat op een katholieke MEISJESschool. Ja toen was dat nog zo, lang geleden , ik ben uit 1958:)!
Toen vond ik het niet altijd leuk . Want  zweethanden , ijzeren breinaalden en katoen is niet echt een optimale combinatie .
Achteraf ben ik wel heel blij al die technieken ooit eens te hebben geleerd. En ik heb het bewaard( bewaren en verzamelen is een van mijn uhhhhhhhh hoe noem je zoiets?
Over verzamelen zal ik binnenkort ook eens berichten.




8 opmerkingen:

Anja zei

Hoi Miek,
Nou dat verzamelen heeft gewoon een naam: HOBBY!!!Heerlijk toch. Wat geweldig dat jij die werkstukjes nog hebt, dat betekent dat jouw mam ook een verzamelaarster is geweest anders had jij die spulletjes niet meer. En dan die skipper... zooooo herkenbaar. Zoiets heeft echt een plaats in je huis nodig.

Jolette zei

Borduurwerkjes die ik zelf gemaakt heb, heb ik ook nog...maar die onderbroek waar ik een heel jaar aan moest breien toen ik 7, 8 jaar was brr ik heb er nog een trauma van :-]]]
Maar ik ben inderdaad blij dat ik het toen geleerd heb!
En verzamelen, ach dat is gewoon leuk!!!

Anoniem zei

Oooooh! Zo'n lap heb ik vroeger ook gemaakt! Volgens mij is ie precies hetzelfde, maar ik heb 'm niet meer. Beetje te vaak verhuisd in mijn leven.

En niet zulke leuke herinneringen aan de handwerkles van vroeger. Denk aan paarse poppenkleertjes breien voor een kale pop, en ik haatte paars!

Helmi zei

Hoi Miek, erg leuk dit berichtje. Zou je zoiets nog kunnen maken met kinderen en dan met naalden 2. Ik denk het niet!
grt, Helmi

Anneke zei

Heel herkenbaar, wat leuk dat je dit bewaarde!

eefke zei

Inderdaad heel leuk dat je alles bewaarde Miek; ik heb zelfs het knutselboekje van de kleuterschool nog, dat moet dus uit het jaar 1943/1944 zijn; ik zoek het even op dan kun je het volgende keer zien als je bij mij komt !
groetjes eefke

Marjan zei

Wat leuk dat je dat allemaal hebt bewaard, zijn toch geweldige dingen! Ik ben uit 1955 en heb op de lagere school leren breien met houten pennen en katoen en ja... ook zwaathandjes en vieze broddellapjes! Maar jammer genoeg is hiervan niets bewaard.

Groetjes, Marjan

Marian zei

Oh wat grappig, ik zat ook op zo een Katholieke school en kreeg handwerkles van de Nonnekes.
Ik heb zo'n zelfde vierkant stekenlapje als jij ( maar ik denk dat ik het een paar jaar geleden toch maar weggegooid heb, en daar heb ik toch spijt van.)

Toen ik 6 jaar was, moesten we een Barbie kokerrokje breien met katoen en naalden 2, het breide voor geen metrer, zo stroef van de zweethandjes.
Dat heb ik nog wel !

Leuke post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...