vrijdag 8 oktober 2010

Origami Post.

Vandaag kwam ik via het blog van mijn zusje terecht bij het blog van ing-things. Bij haar ontdekte ik dat er iemand bezig is met een geweldig 1000 kraanvogels project. Deze vrouw zal iedere dag ergens een kraanvogel met een boodschap achterlaten .

Ik ging onmiddelijk op zoek naar het boek SADAKO van Eleanor Coerr. Een schitterend getekend boek dat ook veel emoties bij mensen losmaakt.
En zo moest ik vandaag aan mijn origamiperiode denken. Ik ben ermee begonnen in 1984 met desastreuze gevolgen. Ik meende namelijk dat ik elk papiertje moest hebben. Heb veel, heel veel , papier,boeken en tijdschriften van en over origami. Ooit heb ik ook een tentoonstelling gehad in de Smeltkroes in Maarheeze "ORIGAMIEK". Wat een tijd , lang geleden hoor. Ik word altijd een beetje emotioneel de dagen rond mijn verjaardag . Tja, gelukkig toch weer bijna een jaartje erbij.

Favoriet sereen vouwseltje.



Mijn origami boekenkast

Een van de dozen :( :)

Onderdeel van de expo. Olifanten.

8 opmerkingen:

mariëtte zei

Oei Miek, da's wel heel erg herkenbaar. Ook mijn boekenkast is gevuld met rijen origami boeken, en wat papier betreft kan ook ik nog makkelijk een winkeltje beginnen. Toevallig vandaag weer eens aan het opruimen geweest: veel origami tekeningen en gekneusde vouwsels met een beetje pijn in het hart weggegooid.. De stempels hebben sinds een aantal jaren de prominente plek van het vouwpapier ingenomen, maar soms kan ik het toch niet laten ;-). groetjes!

Anneke zei

Indrukwekkend, die boekenkast, die papiervoorraad en wat en mooie olifanten!!

Jolette zei

Hoi Miek,

Ik kan de wereld volgens mij bekleden met origami papiertjes!
En mijn boekenkast ziet er ongeveer hetzelfde uit als die van jou.
Heb ooit ook eens 1000 kraanvogels gevouwen, maar het werd zo'n stofnest dat ik het maar weggegooid heb.
Toch heb ik het idee dat origami weer in de lift zit, dus wie weet...
Fijn weekend!

Helmi zei

Hoi Miek je hebt ing-things gevonden. Leuk je reactie hierop.
grt, Helmi

Godelieve zei

Leuk toch, als je zo kan opgaan in iets creatiefs!!

Jeany zei

leuk hoor, ik heb 20 kraanvogels gekregen van een blogger uit japan, en af en toe geef ik er ook eentje weg, want wat moet een mens met 20 kraanvogels :) en daarbij.... ze bregen geluk, en geluk moet je delen niet waar?:) groetjes van janine

Sandy zei

Thanks for the lovely write up! I must say, those elephants are pretty awesome. Maybe after I get done with cranes I can do an elephant challenge! :P Have linked you up on my page in the mentions section and blogroll section. :)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...