vrijdag 10 juni 2011

Tutorial: Natural Embossing and Printing ( NEP )

Ik heb al vaker met bladeren uit de natuur gewerkt, zie deze post ! Maar hierbij gebruikte ik inkt. Nu heb je geen inkt nodig!
Wat ik nu heb gedaan vind ik zo super leuk ! Het geeft een prachtig resultaat omdat de bladeren niet alleen hun kleurstof afgeven maar heel licht ook het papier embossen!
De bladeren van de notenboom geven een prachtig resultaat, zeker wanneer er door de luizen een gat in is gemaakt:) Maar ook blaadjes van de planten die ik in de potten heb staan doen het goed. Het is echt super simpel. Maar let op het ene blad heeft meer sap dan het andere, hierdoor loopt het wat meer uit.


Het moment waarbij je voorzichtig het blaadje van het papier haalt om het resultaat te bekijken is geweldig.

Hier zie je ook hoe mooi je kunt embossen.

NODIG:
een Big Shot
Papier, ik gebruik correspondentie kaarten. Maar het kan ook met fotopapier. Ik heb natuurlijk alles al uit geprobeerd met deze NEP techniek. Zo noem ik het maar:)

Het blaadje ligt tussen 2 vellen papier.
Tussen 2 platen en vervolgens op tab 2 !

Voorzichtig papier van elkaar halen.

Mooi hé

Notenblad geeft heel mooi resultaat.

Diverse probeersels met bladeren, grassen en  bloemen enz.
Ik moet dun gesneden uienringen en prei nog uitproberen.

Blad met oneffenheden

Blaadjes van een potplant.

Kleurt bijna paarsig

Blaadjes tussen een dubbele kaart gelegd.

Hier zie je de hoeveelheid sap die uit de pluimpapaver komt.
Pluimpapaver geeft een heel mooie gele kleur.

NEP
Natural Embossing and Printing

21 opmerkingen:

Helmi zei

Wat een vondst! Geweldig ik zal nog wat blaadjes meenemen om te proberen.
grt, Helmi

Bea zei

Super idee!!!
Gr. Bea.

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat is dit super mooi Miek. En wat fijn je hele uitleg er bij. Ga dit zeker probereb omdat er zoveel mooie dingen in de natuur zijn. Jij laat zien dat je die op deze manier kunt gebruiken. Geweldig vind ik dit.
groetjes en fijn weekend
Marja

Ellie Knol zei

Wat weer een leuk idee, het is misschien ook een optie om embossing of shadow ink aan het blad te doen, en dan met (evt. gekleurd) embossing poeder te heat-embossen?
Weer legio mogelijkheden..
Thanks for sharing, zeggen ze dan in het engels..

Willy zei

Wat een geweldig idee, Miek!

Unknown zei

Héél mooi!
Ken je deze blog: http://lavendelly.blogspot.com/
Zij heeft ook veel ervaring hiermee maar dan op textiel.

Yvonne zei

Waanzinnig leuk en goed idee!!! En wat een mogelijkheden! Je hebt er weer een heleboel prachtige dingen mee gemaakt en het werkt aanstekelijk als je het ziet. Hier in de buurt zit er straks geen blad meer aan de bomen, ha ha!
Dank je wel voor het delen van jouw ideeën en ervaringen hierin.
Groetjes van Yvon

Jeany zei

wow Miek, wat mooi en dat gaat deze miep natuurlijk ook proberen, helemaal prachtig!!! Ik ga ook een testen of dit lukt met bijv. rozenbladen, of heb je dat ook al geprobeerd. Nou, ik ga neppen dus ☺ thanks... deze kan dus bij DIOL he dames auteuren ☺

Dymphie zei

Geweldig! Wat ziet dit er mooi uit. Bedankt voor de uitleg Miek :)

Hermien (Sproet) zei

O, wat een geweldig idee (echt iets voor DIOL..) en wat een prachtig effect...

Ik zal en moet en zal....

Godelieve zei

Geweldig idee Miek!! Bedankt!

Audrey zei

Ziet er schitterend uit! Dank je wel voor je duidelijke uitleg!

Bianca Kalksma zei

wow, wat mooi en origineel! Ge wel dig. Bedankt voor de duidelijke uitleg! haha ja ook ik denk dat er binnenkort geen blad meer aan de boom zit in de buurt van waar jouw blogvolgers wonen:) Fijn weekend!

Monique zei

Wat een prachtidee! Dit ga ik zelf ook eens proberen, bedankt voor de tip. Ben heel benieuwd naar het resultaat met prei en uiringen.

eefke zei

Miek, wat ben je toch een kanjer !
ik geniet van je heldere uitleg en dan die prachtige bladeren uit de natuur....dit is kunst met een grote K ! liefs eefke.

Riet Harikini zei

Fantastisch effect.

Anneke zei

Jouw enthousiasme werkt heel aanstekelijk geloof ik. Vraagt echt om uitproberen, dankjewel!

Jolette zei

Super!!!

Catharina Maria zei

Wat is dit een leuke techniek , had het al van Henriëtte gehoord dus ben op zoek gegaan ook weer via Yvon en dan toch bij jou terecht gekomen .
Ga het straks uitproberen
Lieve groet ♥RINI♥

En met al die omzwervingen geen stap buiten de deur hoeven doen , wat is de wereld toch klein .

Anoniem zei

Creatief hoor :) misschien kan je je creativiteit delen op expodi.nl het digitaal creativiteits prikbord van Nederland :)

Made by Nicolette zei

Heel gaaf, dat zal ik ook eens proberen!

Groetjes Nicolette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...