maandag 10 oktober 2011

Gelatin print!

Dit wil ik al zoooooooo lang een keertje doen. GELATINE PRINTING!! Kijk op you tube voor de verschillende filmpjes hierover.
Eigenlijk vind ik het altijd leuk om zoveel mogelijke vormen van "afdrukken" uit te proberen. Ik heb gestempeld met dop van een wijnfles, hier . Of gestempeld met een lapje leer, hier . Of afdrukken gemaakt met bladeren op allerlei manieren . Ik heb ook gestempeld met onderzetters, schoenzolen en alles wat maar een beetje reliëf heeft.
Maar dit is weer zo leuk om te doen en zo simpel en verrassend!
Je kunt in de verf afdrukken maken, takjes van buiten leggen, kanten kleedje gebruiken, kortom weer legio aan mogelijkheden.
EN je kunt  ook op stof afdrukken met textielverf!

Eerste kaart met gelatin print en 
poppy:)

Nodig gelatin plaat.


Glasplaat en brayer.

Verf( kan met allerlei verf) 

Van alles om in de verf te leggen, zoals bijvoorbeeld elastiekjes, papierresten,afdruk van "iets"

Blaadje papier erop en met je handen over het blaadje papier wrijven.

Met een andere kleur een tweede afdruk maken.

elastiekjes geeft leuk effect.


allereerste resultaten!




Heerlijke werktafel :)))

10 opmerkingen:

iene zei

dit ziet er super uit! Vooral dat effect met die elastiekjes vind ik erg leuk.
groetjes,imke

Godelieve zei

Weer een super leuk experiment, met prachtig resultaat. Je ben een kei in creativiteit Miek!

Heloise zei

This looks good and I like the results. The colours you have worked with blend together so well.

Ellie Knol zei

Dit staat bij mij ook m'n TO DO lijst, en nu begint het helemaal te kriebelen....
Mooie resultaten!

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat een schitterend experiment Miek en wat een vindingrijkheid. Super mooi.
geeft elke keer weer een kik om het ook te proberen. Dank je.
groetjes Marja

Marian zei

Wat leuk is dit weer! Super

Jolette zei

Zag dit pas via een reactie op jou blog!
Echt heel erg leuk!
Grappig met dat elastiekje!

Annie zei

wij lopen langs dezelfde paden! De gelatine heb ik al in huis maar ik heb er nog geen tijd voor genomen om het uit te proberen.... Heb jij overigens de échte gelatine gebruikt of de namaak-plaat?

Anneke zei

Zo leuk weer! Een verbluffend resutlaat! Ik zie mooie pagina's/vellen en al een heel mooie kaart!

Jeany zei

oh Mieke, je bent echt een kanjer, wat geweldig dit!! Helaas krijg ik nu geen tijd om dit soort dingen ook eens uit te proberen, maar dat ik het ooit probeer, das zeker!! Geweldig!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...